Reklam Alanı

MİS GİBİ BUĞDAY KOKULU MUĞLA TARHANASI

      Kış ayları dedik ve sustuk :) 

     Ülkemizde kış aylarının gelip uzun  süre gitmemesi bize bol bol kışlık hazırlattırıyor.
muğla tarhanası
     Soğuk havalarda, hasta olduysak, kendimizi besinsiz hissettiysek pişiriyoruz. İçinde bin bir derde deva besinlerle yoğrulan tarhanalarımızı kışın afiyetle yiyoruz.
    Muğla deyince akla; ev yaparsan tuğladan, kız alırsan Muğla'dan demişler,  bunu niye demişler? Gelin olan kızlar tarhanasıyla, buğdayıyla gelin olur  ve gittiği yerde ekonomik kalkınmayı sağlar :D 
 Şakaydı evet öyle bir söz var ama diğerlerini az önce ben uydurdum ama güzel olmadı mı :)
ıslatılmış tarhana
ISLADIĞIMIZ TARHANALAR
    Beni okurken sıkılmıyor oluşunuzu her zaman değerlendireyim diyorum, biraz yazmayı fazla mı abartıyorum :) tamam uzun lafın kısası Muğla tarhanasını nasıl yapıyorum?
 Öncelikle yazın tarhanamızı hazırlıyoruz.



 MALZEMELER:

1) MUĞLA TARHANASI
2)KURU BİBER
3)DOMATES SUYU
4)SALÇA
5)ORGANİK TEREYAĞ
6)SARIMSAK
7)BÖRÜLCE
8) PUL BİBER
9)TUZ

tarhana börülce biber
TARHANA BÖRÜLCE VE BİBERLE KAYNARKEN
 TARİFİ: 
 Tarhanamızı kaç kişi yiyecekse o kadar bir tabağa koyarak 4-5 saat önce sıcak suyla ıslatıyoruz. Mesela biz 3 kişiyiz. Ben bir avuç ıslıyorum. Sonra börülceyi temizleyip onu da 2 avuç ıslıyorum (ıslamak derken üzerine örtecek kadar sıcak su koyuyorum)  

    Ocağa yarım tencere su koyuyorum. İçine yıkadığımız kuru biberleri ve ıslanan börülceleri koyup kaynamaya bırakıyorum. 20 dakika kaynadıktan sonra 1 kaşık domates suyu koyuyoruz. 
Bunla da 15 dakika kadar kaynıyor. 

  Sonra bir kaşık yardımıyla tarhanaları tabağında eziyoruz ki kaynarken daha çabuk özleşiyor. Tarhanayı da karıştıra karıştıra koyuyoruz.
    Tarhanayla pişerken üzerine bir yemek kaşığı organik tereyağ koyuyoruz. Bir yemek kaşığı salça koyuyoruz. 
   Pul biber ekliyoruz. kapağını kapatıp pişmeye bırakıyoruz. Kaynıyor, bakıyoruz kıvama gelmiş(suyu bir yere tarhanası bir yere durmuyor) 
   O zaman indirmeye beş dakika kala ezdiğimiz sarımsakları koyuyoruz. 
   Sarımsakları koydunuz, tuzunu kontrol edin, eğer eksikse eklersiniz.
   Sarımsaktan sonra koymaya dikkat edin yoksa tuzlu olur. 
    Beş dakika sonra alıyoruz ve beş dakika dinlenince tabağa alıp servis yapıyoruz:)
afiyet olsun, şifa olsun.. 

                             CEYDA GÜNAY

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KANLICA MANTARINI BİRDE BÖYLE DENEYİN - CEYDA GÜNAY

HAMSİ Yİ BİR DE BÖYLE DENEYİP HAMSİ YEDİĞİNİZİ BİLİN