Reklam Alanı

PIRASA YEMEĞİNİ BİR DE BÖYLE DENEYİN :) - CEYDA GÜNAY

     ETLİ PIRASA YEMEĞİ

   Kış aylarının gelmesiyle, mutfağımızdan çok, kışlık hazırlıklarımıza sarılır olduk. Ara ara yaptığımız et ve balık ürünlerinden sonra, yardımımıza kuru baklagiller ve sebzeler yetişiyor. Bu yaza kadar, pek çok kışlıkların hazırlanış yöntemini(ege yöresi ağırlıklı) büyüklerimden gördüğüm kadarıyla ve hazırlıklarında bizzat bulunduğum kadarıyla, sizinle paylaşmaya çalışacağım.

    Eğer paylaşımların kısa sürede başlamasını istiyorsanız,yorum kısmında
belirtebilirsiniz:)  Evet ne diyordum kış ayı ekonomik yemek tarifleri :) Ben bugün size pazardan aldığımız ve çocuklarımıza bir türlü yediremediğimiz Pırasanın, yemeğini tarif etmeye çalışacağım.

    Nasıl hem bir öğünü karşılayabileceğini, hem de doyurucu besin değeri açısından yememiz gerektiğine değineceğim.Bu arada, sabah annemin işe giderken akşama Pırasa yemeği yapalım  sözü kulaklarımda çınlıyor gibi.

 Evet yanlış duymadınız annem işe gidiyor bende evde  temizlik,yemek,kişisel gelişim yolunda, blog yazılarımla ve malum Kpss sınavıyla ilgilenerek geçiriyorum sanırım bu süreç biraz uzun bir süreç olacak ama sevdiğimiz işi yapamayacaksak aldığımız eğitimlerin ne anlamı var diyerek şöyle bir hayıflanıyor ve nedense bugün pırasaya hep ıspanak diyesim geliyor :D eğer bu tarifte bir ıspanak kelimesi geçerse bilin ki o pırasa :) diğer şifa blogumda size zencefille zerdeçal maskelerimden bahsedeceğim o iki kelimeyi de çok karıştırıyor oluşum aklıma geldi :D

    Şimdi yazının burasına kadar gelen sevgili okuyucularım sabrınızı tebrik ediyorum :) hala burdaysanız başlıyorum(bana hak verir misiniz hep yalnız tek başına bir kız :p sizi bulunca bırakmak istemiyorum :D tamam bu sondu gerçekten ;) Pazara çıkanlar bilir ıspanak yaklaşık parasal değeri 1 lira olarak satılan bir sebzemiz.
(lütfen çok su koymayın çok pişirmeyin salça ve domates suyu koymayı ihmal etmeyin yoksa gerçekten hiç iç açıcı olmuyor :)
MALZEMELERİMİZ:
PIRASA (kişi sayısına göre 6 veya 7 pırasa)
SALÇA
DOMATES SUYU( Yazın hazırladığımız kışlık olan )
KIYMA veya Tavuk eti veya hazır köfte veya kendi hazırlamış olduğumuz köfte(sebze yemeyen çocuklar için müthiş fikir )
HAŞLANMIŞ NOHUT(derin dondurucuya koyduğumuz nohuttan bir avuç kadar)
TUZ
YAĞ (tercihe göre ama Zeytinyağla daha güzel oluyor)

TARİFİ:
yıkarken dikkat edin yapraklar arasındaki kumlar doğrarken kabusunuz olmasın :D Pırasalarımızı  yıkayıp doğruyoruz . Önce yağ koyuyoruz tavamıza bu sizin damak tadınıza kalmış benim tercihim zeytinyağı oluyor.Isınan yağımıza bir  yemek  kaşığı salça koyuyor 10-15 saniye kızarınca pırasalarımızı ekliyoruz.kavrulurken 2 yemek kaşığı domates suyumuzu ekliyoruz, yoksa domates suyu eklemesek de olur. Biraz da onunla kavuruyoruz tuzunu ekliyoruz.
   
Eğer kıyma varsa 100 gram kadar kıyma koyuyoruz yoksa hazır köfte koyabiliriz onu kıymadan biraz büyük olacak şekilde  parçalayarak koyabiliriz ben parçalamıyorum, bu da yoksa kırmızı etiniz varsa yaklaşık 200 gram kırmızı eti de nohut büyüklüğünde doğrayarak ekleyebiliriz aynı şekilde tavuk eti de doğrayabiliriz 100 veya 200 gram kadar artık elimizde ne varsa birini koyarız  yoksa normal kavurmamıza devam ediyoruz.Biraz kavurduktan sonra 1 su bardağı su ekliyoruz dolabımızda varsa bir avuç haşlama nohut ekleyebilirsiniz .suyunu çekince kapatıyoruz.Servisi yaptığınızda üzerine 3 -4 damla limon damlatıp deneyebilirsiniz ;)Bende de hazır köfte varmış yapınca görsel olarak ekleyeceğim .sorularınız ve önerilerinizi yoruma bırakırsanız çok sevinirim. Şimdiden afiyet olsun hepinize :)


Yorumlar

  1. Pırasa sevmezdim ama evde denedik. Mükemmel bir yemek tarifi ! Teşekkürler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun Osman Bey,damak tadınıza uyduysa ne mutlu bana.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

MİS GİBİ BUĞDAY KOKULU MUĞLA TARHANASI

KANLICA MANTARINI BİRDE BÖYLE DENEYİN - CEYDA GÜNAY

HAMSİ Yİ BİR DE BÖYLE DENEYİP HAMSİ YEDİĞİNİZİ BİLİN